torsdag 10 februari 2011

Golfgreen?

Ja, tur att gräs brukar ha bra förmåga att repa sig, gräsmattan är helt förstörd av djur, vatten och tjällossning.


Vi har i veckan flyttat ankhusen till andra änden på tomten, där vi tänkt ha trädgårdsland. I teorin är det en bra idé att stänga in ankorna i trådgårdslandet över vintern, låta dem rensa ogräs och gödsla och sedan stänga dem ute därifrån i sommar. I praktiken får vi se om det fungerar... Den gamla gräsmattan ska vi försöka platta till nu när den är våt och sedan inte ha några djur alls på den förrän i sommar.

3 kommentarer:

  1. Jag ser mest skoavtryck på översta bilden, så jag tycker det verkar orättvist att skylla på djuren.

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, du har en poäng. Men till mitt försvar vill jag framföra att jag inte går med näbben i leran och äter upp gräset med rötterna ;-)

    SvaraRadera
  3. nä det är klart, man vore ju dum om man stoppade näbben i leran...där finns ju inte rötter kvar..:)

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...