lördag 8 mars 2014

Det behövs lite nytänk på vissa håll


Detta inlägg är delvis menat som en känga till vissa webbutiker. Jag har fått tips om detta hjälpmedel för avtäckning av honungsramar. Det är sådana här bilder jag skulle vilja ha i biredskapshandlarnas webbutiker. Det hade ju inte skadat om det stod någon text också. Jag har varken lust eller tid att ringa och prata med en säljare, jag litar mer på vad andra biodlare säger.

Hur som helst var det intressant att se den i verkligheten. Lamellerna var tjockare än jag väntat och hela grejen var tyngre än jag trodde. Den har hög finish. Frågan är om värmekapaciteten räcker med ånga i slangen eller om cirkulerande varmvatten behövs?


 Det var också intressant att se hur den tillverkats, fiffigt måste jag säga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...