söndag 22 mars 2015

Skattlådor!

Då har jag satt nytt rekord, skattlåda på redan 22:e mars. Det är lite speciella förhållanden. Det är i en bigård som står ljust och vid ett stort videsnår.
Detta är 6:e året jag har bin här och flera av åren har denna bigård ger mycket honung från sälg men jag har aldrig haft fullstarka samhällen och samtidigt utbyggda skattlådor till dem så jag har aldrig kunnat skörda något. Nu hoppas jag att det blir varmt när sälgen blommar så bina flyger så kan det kanske, kanske bli en tidig skörd!

1 kommentar:

  1. Oj det var tidigt! Själv har jag precis rengjort bottnarna på mina samhällen idag!

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...